Caută o compunere în lista de compuneri.
Loading

Compunere descriptivă - bunicul meu, portret fizic şi moral

O compunere descriptivă despre bunicul meu. Compunerea are în vedere atât profilul fizic cât și pe cel moral. Vezi și: Compunerea descriptivă despre bunica mea

Unul din cei mai cumsecade oameni pe care îi cunosc este bunicul meu. Bun la suflet, blând și plin de respect sunt doar câteva dintre cuvintele care-i descriu cel mai bine profilul moral. Nu l-am auzit niciodată ridicând tonul la cineva, cu atât mai puțin la mine. Întotdeauna mi-a vorbit frumos, iar vorbele ieșite din gura sa au reprezentat pentru mine sfaturi prețioase, iar uneori adevărate lecții de viață. Deși este un om simplu, fără prea multă carte, bunicul meu, poate și datorită vârstei, dă dovadă de multă înțelepciune. Ori de câte ori am avut nelămuriri sau am avut nevoie de o persoană care să mă asculte și să mă înțeleagă, bunicul meu a fost acolo. Cu toată experiența lui de viață, m-a îndrumat și m-a povățuit, iar ulterior i-am apreciat învățăturile. Dar toate aceste impresii nu sunt doar ale mele. Bunicul meu este un om respectat și în comunitate. Vecinii, precum și ceilalți oameni care îl cunosc, au doar vorbe bune de spus despre el. Nu de puține ori când m-am plimbat cu el prin oraș, am văzut o mulțime de oameni, bătrâni sau mai tineri, care l-au salutat cu respect și i-au vorbit cu multă prețuire.

Din punct de vedere fizic, bunicul meu este de înălțime medie. Nu este nici gras, dar nici slab, iar acest lucru este un semn al sănătății fizice și al traiului sănătos pe care l-a dus toată viața. Urmare a originii sale rurale și a primilor ani de viață petrecuți la țară, bunicul meu are o rezistență fizică deosebită. De puține ori l-am văzut bolnav, iar despre asprimea vremurilor, fie iarnă aspră sau vară caniculară, nu l-am auzit să se plăngă niciodată. Un alt indiciu fizic important, totodata fiind și un semn al profilului moral, harnicia, sunt palmele sale aspre și degetele groase pline de bătături. Toată viața sa a muncit cu îndârjire pentru a-și crește copii și pentru a aduce bunăstare casei. Nici acum la vremea pensionării, nu se dă înlături când vine vorba de muncă sau de activități practice în gospodărie.

Părul său alb, cândva blond-șaten, cu un început de chelie și ochii albaștrii, precum cerul de primăvară, completează profilul bunicului meu. Fața sa prezintă câteva riduri, mai ales în jurul ochilor, care vorbesc de la sine despre anii grei care s-au scurs peste viața greau, uneori plină de lipsuri.

Acesta este bunicul meu, unul din cei mai importanți oameni din viața mea. Îl iubesc mult, iar această dragoste pe care i-o port o împărtășește și el față de mine. Îi doresc tot binele din lume și multă sănătate pentru că le merită pe deplin.

71 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. e faina super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Ștergere
    2. e nemaipomenita uper bv,bv,bv,bv,bv,bv
      ai spus tot
      nu ai scuns nimic bv

      Ștergere
  2. Stiti mie imi plac dar nu prea pentru ca nu asta imi trebuia mie si de asta nu imi plac. De ce nu aveti ceea ce imi trebuie mie.

    RăspundeţiȘtergere
  3. este foarte frumos cand vorbim despre o persoana care ne e atat de draga si care ne indruma .

    RăspundeţiȘtergere
  4. si eu sunt in clasa a|||-A si il iubesc foarte mult pe bunicul meu.
    cu drag georgiana

    RăspundeţiȘtergere
  5. cel mai frumos text despre un bunic

    RăspundeţiȘtergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e o compunere minunata

      Ștergere
    2. faina.chia a trebuit sa ma inspir din ea

      Ștergere
  7. este frumoasa pentru tema mea

    RăspundeţiȘtergere
  8. cred k o sa iau 10 :)) glumeam e fooarte faiina ;)

    RăspundeţiȘtergere
  9. da e foarte buna compunerea si cred k aceasa compunere este o lectie de viata care te invata sa ai mai mult respect pt persoanele din jurul tau sau pe care le iubesti ....nu e de ajuns sa scrii asta si sa faci exact pe dos ...dragostea se manifesta prin vorbe si fapte .sper sa fiti de acord cu mn pt k nu gresesc ceea ce spun

    RăspundeţiȘtergere
  10. ESTE CE MAI FRUMOASA DESCRIERE DESPRE UN BUNIC!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  11. hai ma voi cati ani aveti

    RăspundeţiȘtergere
  12. naspa... nu intereseaza pe nimeni ce inaltime are

    RăspundeţiȘtergere
  13. mersi m-ai inspirat mult

    RăspundeţiȘtergere
  14. mai ai si alte compuneri desprebunicii nostri

    RăspundeţiȘtergere
  15. dap.. e foarte frumui ;x si acesta si ce cu bunica dar de cate ori am avut nevoie la voi am apelat merci... cand mai am nev tot aikea o sa vin ;x ;x ;x ;x ;x ;x :)va las papa

    RăspundeţiȘtergere
  16. Super frumoasa.O singura observatie as avea si aceea ca la un momen da scrie,,fara prea mula carte''.Nu prea suna bine,dar e suuuuper!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  17. este chiar impresionanta si uneori chiar adevarata

    RăspundeţiȘtergere
  18. frate ie faina ............

    RăspundeţiȘtergere
  19. bunicica ds cam fara expresii oricum ma ispirat

    RăspundeţiȘtergere
  20. bn....oleak mai multa descriere pt ca akum nu are rost,,,,,,dak e o compunere bunicul portret fizic si moral....da ma multe descrieri....da orikum pt o idee e destul de buna:X

    RăspundeţiȘtergere
  21. Foarte fain imi trebuia la litaratura sa-m dea nota si am luat 10!!!Ms mult

    RăspundeţiȘtergere
  22. prea pult de citit dar e tare

    iulia :}}

    RăspundeţiȘtergere
  23. este foarte tare si am invatat multe din aceasta povestire si multumesc ca mai ajutat sa-mi fac tema.

    RăspundeţiȘtergere
  24. Foarte tare compunerea si ms mult ca i-ai facut tema. Eram intr-o perioada grea fara imaginatie

    RăspundeţiȘtergere
  25. BINE ZICI MA ASAI CUM ZICI

    RăspundeţiȘtergere
  26. am luat 10 la romina ms autorului

    RăspundeţiȘtergere
  27. naspa nustiu de ce te chinui sa-ti arati prostia

    RăspundeţiȘtergere
  28. :)):)):)) tare comentariu frate

    RăspundeţiȘtergere
  29. Superba . . Superba. . .Ce altceva as mai putea zice??...e foarte foarte frumoasa descrierea. . .!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  30. foarte frumoasa dar este prea lunga

    RăspundeţiȘtergere
  31. ff frumoasa am luat 9 :X mz mult imi iese media la romana 8 mz mult :P:X

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. frumoasaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Ștergere
  32. foarte frumoasa bravo tie!! xD

    RăspundeţiȘtergere
  33. tare compunere dar nu e ceea ce imi trebuie mie

    RăspundeţiȘtergere
  34. cea mai tare !!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    RăspundeţiȘtergere
  35. Foarte frumos!!!Ma ajutat la culme

    RăspundeţiȘtergere

Spune-ți părerea despre compunerea pe care ai citit-o. Ți-au plăcut compunerile? Spune-ne! Nu ți-au plăcut? Spune-ne de ce. Așteptăm toate impresiile voastre despre textele publicate pe Compuneri pentru școală.