Caută o compunere în lista de compuneri.
Loading

Compunere descriptivă - bunica mea, portret fizic şi moral

O compunere descriptivă despre bunica mea. Compunerea prezintă un profil fizic şi moral al bunicii mele. Vezi și: Compunerea descriptivă despre bunicul meu

Bunica mea este o femeie născută şi crescută la ţară, într-un sat frumos din mijlocul Ardealului. Este o ţărancă autentică: după vorbă şi după port. Cu mândrie şi cu grijă, îmbracă portul popular, iar năframa şi-o aşează pe cap aşa cum şi-au aşezat-o femeile românce de când locuiesc pe aceste pământuri. Ia şi catrinţa întregesc portul popular al bunicii mele, specific zonei Ardealului. Fumuseţea hainelor moştenite din străbuni este întrecută doar de frumuseţea bunicii mele. Chiar dacă anii au trecut peste ea şi au lăsat urme adânci în fizionomia ei, bunica mea îşi păstrează chipul frumos din tinereţe. Seninătatea ochilor albaştri şi părul alb, cândva blond, nasul drept, descriu o femeie mândră, arhetipul româncei din Ardeal. Sprintenă şi vioaie chiar şi la vârsta ei înaintată, bunica mea trădează sănătate şi o viaţă curată.

Poate cea mai importantă calitate a bunicii mele este blândeţea. Liniştită, mereu veselă şi optimistă ea este un model de comportament pentru mine. De când o ştiu, bunica mea nu a ridicat tonul niciodată, la mine sau la cei din jur, nu am văzut-o nervoasă sau supărată. Din aceste motive am considerat-o încă de mic copil a doua mea mamă. La fel ca o mamă m-a poveţuit şi m-a dojenit atunci când am greşit, a avut răbdare cu mine şi m-a înconjurat cu dragoste şi bunătate.

Bunica mea este o persoană deosebită pe care o preţuiesc şi o iubesc foarte mult. Despre ea nu am decât cuvinte de laudă şi o consider un model moral pentru mine şi pentru cei din jurul ei.

109 comentarii:

  1. belea ia placut lui diriga

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. buna compunerea ia placut lui diriginta

      Ștergere
    2. Doamne cica , compunerea ia placut lui diriginta... Cati analfabeti mai sunt pe lumea asta ;-\

      Ștergere
    3. super i-a placut lu diriga

      Ștergere
    4. si la dira mea :*

      Ștergere
  2. Se stie, cele mai bune compuneri le gasiti pe siturile Compuneri pentru scoala! (vedeti sus de tot, meniul negru, toate proiectele marca Compuneri pentru scoala). :-)

    RăspundeţiȘtergere
  3. foarte frumoasa compunerea.

    RăspundeţiȘtergere
  4. faina compunere lu prfa i-a placut

    RăspundeţiȘtergere
  5. Răspunsuri
    1. dak nu e stralucita... ce ar trebui sa mai aiba, sau sa modifice?

      Ștergere
    2. E tare da nu vhiar stralucita

      Ștergere
    3. Taci ba ca o fost suer

      Ștergere
  6. frumoasa dar nu e una mai pentru bunica de oras

    RăspundeţiȘtergere
  7. e chiar foaret fain doar ca nu trebuia sa mai precizezi si de unde e si cu cine se imbraca:)))dar in rest e chiar misto tino toot asa

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da da daca nu e buna de ce ati copiato cineva aa muncit pentru ea

      Ștergere
    2. ce frumoasa compunere

      Ștergere
  8. super o sa-i placa meditatoarei mele

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. frumusica dar nupre place cuvantul ,,taranca ))))

      Ștergere
  9. este super frumoasa....mai ales incheierea este super

    RăspundeţiȘtergere
  10. Naspa compunere:-w am luat un 6 =)) acum serios e cam prafa

    RăspundeţiȘtergere
  11. Lol ..vad ca unora nu va place ...dragilor ...sunteti liberi sa ganditi..din aceasta compunere va puteti inspira..dar ce vina are persoana care a scris compunerea ca ai luat tu 6 ...

    RăspundeţiȘtergere
  12. Forte tare , LIKE . I-a placut profei` :x .

    RăspundeţiȘtergere
  13. da tare...dar trebuia sa mai schimba-m in unele fraze ale compunerii!!!

    RăspundeţiȘtergere
  14. da bun poate depinde in ce clasa estii :x

    RăspundeţiȘtergere
  15. ar trebui ceva mai complcat e prea simplu :<

    RăspundeţiȘtergere
  16. este foarte frumoasa cred ca o sa eau 10

    RăspundeţiȘtergere
  17. foarte buna i-a placut dirigintei

    RăspundeţiȘtergere
  18. foarte calumea e prima compunere

    RăspundeţiȘtergere
  19. Răspunsuri
    1. mie in special mia placut foarte mult

      Ștergere
  20. la no diga citeste un rand si stie daca este de pe net

    RăspundeţiȘtergere
  21. da e frumoasa imi trebuie la romana ca sunt in clasa a 6 si am ajuns la descriere si imi trebuie aceasta compunere

    RăspundeţiȘtergere
  22. da foarte frumoasa compunere eu as da nota 10 pe ea

    RăspundeţiȘtergere
  23. foarte frumoasa compunerea.....felicitari!!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  24. E fain dar r trebui as o describe mai mult gen:este inalta, firava.....

    RăspundeţiȘtergere
  25. da marfa compunere mi-a placut!ttttttttttttaaaaaaaaarrrrrrrrreeeeeeeeeeee!

    RăspundeţiȘtergere
  26. ma ajuta la pregatireea de olimpiada da ar trebui ceva mai multe expresii oricum io nus cu compunerile deci braaaaaaaaavoo!!! nota9,99

    RăspundeţiȘtergere
  27. ar laudao si mama care-i fooooooooooarte exigenta cand vine vorba de compuneri pentru cls5 foarte tare bravo chiar nu-i rau

    RăspundeţiȘtergere
  28. super faina io is in a-v-a si nu stiu sa fac absolut nicio compunere chiar o sa ma inspire mult !TANKS and BIG LIKE!

    RăspundeţiȘtergere
  29. O MICA PROBLEMA LA EXPRIMARE ACO;O UNDE AI SCRIS:"IA SI CATRINTA INTREGESC PORTUL POPULAR AL BUNICII MELE"CELPUTIN ASA AM INTELES

    RăspundeţiȘtergere
  30. SCUZE AM INTELES GRESIT SORY!

    RăspundeţiȘtergere
  31. si lu profa i-a placut :D yayy ! :>

    RăspundeţiȘtergere
  32. Foarte buna compunerea.
    Bravo.

    RăspundeţiȘtergere
  33. adevarat,destul de frumoasa dra...nu v-a prins diriga?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adik totusi este o descriere a bunicii autorului acestei descrieri...nu mai copiati faceti voi bunica fiecaruia este misto in felul ei...

      Ștergere
    2. pai depinde daca diriga are de la 40 de ani in sus nu cred ca te-a prins ca are experienta cu asa ceva dar daca e mai tanara nu , nu va prinde :D

      Ștergere
  34. moom sa vad ce ese azi

    RăspundeţiȘtergere
  35. Este foarte frumos ca va inspiratii de pe acest site de compuneri dar eu cred ca nu ar trebui sa luati drept cuvant cu cuvant ar trebui sa aveti inspiratie iar daca nu aveti asa ceva spuneti unui profesor profesoara sa va ajute cu niste sfaturi . eu recunosc ca am luat de aici niste cuvinte dar nu toata compunerea . e pentru scoala va pune nota ar trebuii sa ganditi voi . asaa luati repede de pe net si gata ati rezolvat un 10 pt ca pe net nu se pun orice compuneri aiurea , urate decii ar trebui sa va inspirati nu sa copiati . eu v-am dat un sfat acum faceti ce vreti dar eu niciodata nu o sa copii de pe net pt ca asa nu o sa ma invat niciodata .!! Da e misto compunerea dar pt cei care au bunica de la oras??

    RăspundeţiȘtergere
  36. E convingatoare si pare adevarata pt. cel( cea care a scris-o.

    RăspundeţiȘtergere
  37. Nici chiar dar bunicica ...

    RăspundeţiȘtergere
  38. Foarte frumosa compunerea ,
    Interesanta ssi are toate imaginile de care nea invatat doamna noastra profesoara de romana

    RăspundeţiȘtergere
  39. cei care au spus ca nu le plac sa-si faca ei una!

    RăspundeţiȘtergere
  40. eu am scris textul,va rog sa nu-l copiati si sa va dati drept autotul acestei compuneri!si sunt o fata

    RăspundeţiȘtergere
  41. Bv tie dc l ai postat!!···<3

    RăspundeţiȘtergere
  42. e frumoasa da nici sa scri ca e taranca.

    RăspundeţiȘtergere
  43. e frumoasa merita nota 10+

    RăspundeţiȘtergere
  44. Dragilor, cam toti care va dati cu presupusul despre compunerea asta sunteti niste agramati. Nici nu e de mirarare ca nu sunteti in stare sa faceti singuri o compunere.

    RăspundeţiȘtergere
  45. foarte misto compunerea

    RăspundeţiȘtergere
  46. Multumesc pt comunere ma ajutat cand aveam mai mare nevoie !!!!
    =) <3 :)

    RăspundeţiȘtergere
  47. Sincer compunerea este frumoasa si cat de cat buna dar se putea si mai bine, sunt olimpic la romana si am facut o compunere mult mai frumoasa:). Nu vreau sa ma laud dar...:)

    RăspundeţiȘtergere
  48. Frt frum cipmynerea ? Bv

    RăspundeţiȘtergere
  49. mie mea placut mult compunerea am primit 10+

    RăspundeţiȘtergere
  50. daca mai continuati sa luati compuneri de pe net o sa fiti generatia care pica bacul

    RăspundeţiȘtergere
  51. ba da dar multi aveti diriginte de romana :)))

    RăspundeţiȘtergere
  52. Interesanta compunere lu profisoara de rominii ea placut maritiaplauze

    RăspundeţiȘtergere
  53. Si bai sai spuil la tine acasa ca sati bazi p.................. in compunere tu nici asta nu poti a face

    RăspundeţiȘtergere
  54. ff misto am loat 10 pe asta :)

    RăspundeţiȘtergere

Spune-ți părerea despre compunerea pe care ai citit-o. Ți-au plăcut compunerile? Spune-ne! Nu ți-au plăcut? Spune-ne de ce. Așteptăm toate impresiile voastre despre textele publicate pe Compuneri pentru școală.