Caută o compunere în lista de compuneri.
Loading

Expresii frumoase despre natură în anotimpul primăvara

Expresii frumoase despre natură în anotimpul primăvara

Reţineţi următoarele subiecte sau teme pentru compuneri - primăvara se întâmplă următoarele:

-se topeşte zăpada, apar ghioceii, temperaturile cresc, se instalează vremea bună, vremea devine blândă, soarele străluceşte şi încălzeşte mai tare, apar ghioceii, înmuguresc copacii, înfloresc copacii, se întorc păsările călătoare, păsările ciripesc vesele, apar cuiburi de păsări, animalele se trezesc din hibernare, natura toată înverzeşte, încep muncile câmpului, plugarii ies la arat, copii se joacă în aer liber, hainele groase sunt date la o parte şi sunt îmbrăcate haine mai subţiri, animalele zburdă pe câmpii, fluturii zboară, albinele culeg mierea florilor, sărbătorile de Paşti, câmpul a înverzit

Expresii frumoase despre natură în anotimpul primăvara

miresme îmbătătoare
mirosea a verdeaţă, mirosea a verde şi a proaspăt
aerul înmiresmat al pădurii
parfumul naturii înflorite
nopţi plăcute şi înstelate
nopţi încărcate de farmec
pe pământ şi-n cer e linişte
răsuflul cald al primăverii
un vânt lin
un vânt nesigur, poticnit, şovăielnic
ploaie liniştită, nesigură
cerul se descuie, a plouat din belşug
văzduhul limpede
iarba fragedă înverzeşte natura
flori fragile şi gingaşe
vântul poartă pe aripile sale puful de păpădie
miresme dulci de primăvară
soarele se oglindeşte în bobiţele străvezii de rouă
parfumul seducător al naturii
miros divin de primăvară
vântul domol
şoapta plăcută a vântului
vântul adie fericit
soarele se înalţă biruitor
soarele străluceşte vesel
razele calde ale soarelui mângâie dealurile înverzite
razele soarelui luminează feţele şi sufletele oamenilor
oamenii se îndrăgostesc de razele calde ale soarelui
în noapte străluceşte luna senină de primăvară
poiana plină de verdeaţă
cerul îngândurat de primăvară cerne ploi reci
cerul curat şi luminos
pe cerul nopţii pâlpâie mii de stele
porţile zilei se deschid
o suliţă de lumină străbate zorile
învăluiţi de umbrele amurgului
dimineţile calde de primăvară îndeamnă la visare
razele soarelui scaldă frunzele în albastrul cerului
murmurul rece al izvorului de munte
natura este scăldată în raze de soare
vântul uşor al dimineţii
boarea fură puful păpădiilor
pământul doarme în lumina umedă
lumina nehotărâtă a dimineţii
deasupra munţilor flutură fulgere ameninţătoare
zarea îşi picură argintul
luna ţine de strajă întunericului
izvorul vrăjit sună din valuri
ziua înfloreşte albastră
stelele scapără-n zare
natura este precum o virgină
liniştea câmpiei şi a luncii
luna palidă răsare pe dealuri
primăvara verdeaţa este mai verde ca niciodată
seninul razelor de soare
arc sângeros de lumină crescu la răsărit
trandafirul zorilor
apele argintii au început să clipească
diamante de rouă
în lumina soarelui roua scapără curcubeie
luna răsare ca o vatră de jăratic
picăturile de rouă s-au prefăcut în mărgăritare
izvorul curge subţire
raza soarelui împunge dimineaţa precum un ac de aur
la asfinţit, soarele aruncă o lumină dulce asupra naturii
fărâmituri de senin se ivesc dintre nori
pluteşte în aer miros de pământ umed
raze îndrăzneţe străpung norii
razele soarelui se unesc într-un şuvoi de lumină şi căldură
razele soarelui sunt ca nişte mâini de lumină
beteală de raze aurii
lumina ireală a dimineţii
azurul apei
revărsarea de lumină a răsăritului
soarele întinerit încălzeşte pământul reavăn
pe boltă se joacă lumina aurie
soarele zâmbeşte printre nori
în aer se împrăştie un zvon de bucurie
mierasma proaspătă de pământ arat
ploia asigură fundalul muzical al primăverii
a sosit luna pictorilor care au colorat frunzele verzi şi le-au făcut ... (expresie trimisă de Ionescu Ana Maria din Bucureşti)

126 de comentarii:

  1. foarte frumoase expresiile dar nu mia placut acolo unde ati comparato pe natura ca fiind o virgina

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acolo , natura a fost comparata cu o virgina in scopul de a reliefa neatingerea utilajelor si a piciorului de om in padurile sale ,,, :-j

      Ștergere
    2. asa e .... dar in afara de asta,toate sunt superbe!!!

      Ștergere
    3. frumoase chiar am nevoie de ele

      Ștergere
    4. am citit si eu este cele mai frumoase expresi din lume adica pe alea care leam citit eu

      Ștergere
    5. sunt putine, dar superbe

      Ștergere
    6. putine,dar frumoase de te ung pe suflet

      Ștergere
    7. urate din cauza lor am luat nota mica

      Ștergere
    8. Anonim da-ti foc!

      Ștergere
    9. foarte frumoase expresii !
      BRAVO !

      Ștergere

    10. Cele mai frumoase expresii citite vre-o data.SUPERBE.

      Ștergere
    11. Frumoase expresii. M-au ajutat mult la compunere

      Ștergere
    12. urate ce porcarie

      Ștergere
  2. Mi-au fost de mare ajutor!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Super expresii...sunt bune!:)

    RăspundeţiȘtergere
  4. sunt super am gasit ce imi trebuie

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt asa de urate

      Ștergere
    2. bai fraiere anonim sunt super expresiile

      Ștergere
  5. AM FOST NOROCOASA LA COMPUNEREA PE NOTA DATORITA ACESTUI SAIT

    RăspundeţiȘtergere
  6. am luat un zece
    VA MULTUMESC

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am luat nota zece va multumesc

      Ștergere
    2. am luat nota zece la romana la compunere . va multumesc mult

      Ștergere
    3. Bravo pretenas!

      Ștergere
  7. Super expresii!!!Mi-au fost de ajutor.

    RăspundeţiȘtergere
  8. DICA LORENA LUCIA1 martie 2012, 17:40

    IMI PLACE ARE EXPRESI TRAZNET

    RăspundeţiȘtergere
  9. cn imi zike
    o comp ????????

    RăspundeţiȘtergere
  10. mi-au fost de mare ajutor mersii au fost ok

    RăspundeţiȘtergere
  11. super expresii ma-u ajutat foarte mult!!!!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma-u ajutat ci m-au ajutat te ies dupa verbul din spatele lui ajutat=au ajutat te uiti si vezi daca se poate daca nu cum ar fi nai culori nu poti spune ai culori pt ca culori nu e verb

      Ștergere
  12. Mi-au placut numai ca unele sunt de copii mici fata de mn in clasa a 12 a

    RăspundeţiȘtergere
  13. sunt super expresiile!!!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  14. mda sunt cat de cat bune

    RăspundeţiȘtergere
  15. sunt SUPER MISTO!!!
    sigur iau 10 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  16. sunt bune mi-au fost de mare ajutor

    RăspundeţiȘtergere
  17. mi se par cam inimaginative dar daca le schimbi putin pe unele scoti o compunere ca lumea

    RăspundeţiȘtergere
  18. sunt super expresile!!!!!!!!!!!o sa mi fie de folos

    RăspundeţiȘtergere
  19. misto sigue 10 ca data trecuta!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  20. sunt madalina savin si expresiile aste mi-au fost de ajutor

    RăspundeţiȘtergere
  21. nu mi-a ajutat nici macar o expresie

    RăspundeţiȘtergere
  22. tare frte ma ajutat la teza

    RăspundeţiȘtergere
  23. expresile estea sunt foarte frumoase!nota 10

    RăspundeţiȘtergere
  24. sunt frumoase imi sunt de ajutor la romana am numai 10

    RăspundeţiȘtergere
  25. ce faines ador aceste expresi am luat un zece cu steluta

    RăspundeţiȘtergere
  26. imi plac pt o eleva asa sarguinciasa ca si eu merita va spun dar pt compuneri si mai mult multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  27. cele mai tari expresii pe care le-am citit,sper sa iau un 10 la compunere

    RăspundeţiȘtergere
  28. Da sunt foarte frumoase expresiile... :D Felicitari!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ..destul de frumoase dar
      natura este precum o virgina?? lol :D

      Ștergere
    2. Natura ca o virgina ???:]]]] pe bune ? in fine ... sunt foarte frumoase ! :o3 am gasit ce-mi trebuie pt. compunere mea !;x

      Ștergere
    3. mrs a fost de mare ajutor pentru compunerea mea

      Ștergere
  29. Foarte frumos! Sunt superbe

    RăspundeţiȘtergere
  30. superbe miau fost de mare ajutor

    RăspundeţiȘtergere
  31. this are good expresiion.sunt exceptionale

    RăspundeţiȘtergere
  32. sunt asa de frumoase !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  33. SUNT CELE MA-I FRUMOASE EXPRESII:*:

    RăspundeţiȘtergere
  34. Foarte frumoase expresii!! :-)

    RăspundeţiȘtergere
  35. sunt cateva expresii care mau impresionat

    RăspundeţiȘtergere
  36. Cele mai urate expresii pe care le-am vazut. Cine naiba le face? Cum sa iei zece cu asa expresii, sunteti in clasa 0?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu cred cred ca sunt urate dimpotriva cine spune ca sunt urate cred ca nu au minte SPUNETI ESTE CORECT S-au nu?

      Ștergere
  37. sunt foarte tari...unele dintre ele le-am notat pe o foaie ca la nevoie sa le am,cum ar fi azi.

    RăspundeţiȘtergere
  38. nu sunt chiar pe gustul meu dar sunt bune

    RăspundeţiȘtergere
  39. prisacaru madalina iulia19 martie 2013, 16:20

    bag pula in ele de expresii ca sunt proaste c am luat 4 ditin pizda mati

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt de vina expresiile ca tu ai luat 4 .Si baga-ti pula altundeva.

      Ștergere
  40. am luat un zece.mersiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

    RăspundeţiȘtergere
  41. Expresiile sunt foarte frumoase si sunt sigur ca ma vor ajuta sa compun un text foarte frumos .

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. so crezi tu mai glongaciu ce vesti

      Ștergere
  42. ce nesimtita poti fi Madalina.

    RăspundeţiȘtergere
  43. sunt darya si am mare nevoie de acestea.va multumesc din inima.my name is darya.tank you.

    RăspundeţiȘtergere
  44. kllsl kell kek py llyl6 t;; rys jures put on fanny by darya best

    RăspundeţiȘtergere
  45. sunt foarte frumase extraordinare minunate cred ca o sa iau zece maine la scoala !ms

    RăspundeţiȘtergere
  46. Sunt chiar foarte frumoase !!

    RăspundeţiȘtergere
  47. 10 pt compunere dar eu am nevoie despre padere

    RăspundeţiȘtergere
  48. frumoase! o sa iau zece(sa speram)!!!♥♥♥♥♥♥


    RăspundeţiȘtergere
  49. sunt frumoase ,dar unele sunt chiar banale adica...si un bebe le stie.... unele sunt mirifice si o sa le folosesc.. multumesc*****:):):)

    RăspundeţiȘtergere
  50. sunt frumoase .... :) ms mult :)

    RăspundeţiȘtergere
  51. Super expresii dar virgina serios?

    RăspundeţiȘtergere
  52. foarte foarte frumoase si superbe

    RăspundeţiȘtergere
  53. nu-mi plac ,
    si serios? virgina?

    RăspundeţiȘtergere
  54. Faine ;) dar chestia cu virgina...lasa de dorit!

    RăspundeţiȘtergere
  55. Multumesc miau fost de mare ajutor . am luat zeze

    RăspundeţiȘtergere
  56. Sunt multe, multe comentarii pe tema frumoasei metafore "natura ca o virgina". Expresia e foarte frumoasa si mi-as fi dorit sa o fi gandit eu. Din pacate nu e asa, ea ii apartine unui mare poet roman George Cosbuc. Cum nu stiti cine e Cosbuc? E cel care a scris una dintre cele mai frumoase poezii despre anotimpul iarna si anume "Iarna pe ulita":

    A-nceput de ieri să cadă
    Câte-un fulg, acum a stat,
    Norii s-au mai răzbunat
    Spre apus, dar stau grămadă
    Peste sat.

    Ei bine, expresia "natura ca o virgina" este dintr-o alta poezie, foarte frumoasa si ea, despre anotimpul vara, numita chiar asa "Vara". Nu are nimic obscen, iar mesajul ei poate fi lesne inteles pentru cine cunoaste sensul figurat al cuvantului virgin: candid, inocent, nevinovat. Nu uitati, suntem pe teritoriul metaforelor, nu pe alt teritoriu!

    Mai jos toata poezia.

    Vara

    Priveam fără de ţintă-n sus -
    Într-o sălbatică splendoare
    Vedeam Ceahlăul la apus,
    Departe-n zări albastre dus,
    Un uriaş cu fruntea-n soare,
    De pază ţării noastre pus.
    Şi ca o taină călătoare,
    Un nor cu muntele vecin
    Plutea-ntr-acest imens senin
    Şi n-avea aripi să mai zboare!
    Şi tot văzduhul era plin
    De cântece ciripitoare.

    Privirile de farmec bete
    Mi le-am întors către pământ -
    Iar spicele jucau în vânt,
    Ca-n horă dup-un vesel cânt
    Copilele cu blonde plete,
    Când saltă largul lor vestmânt.
    În lan erau feciori şi fete,
    Şi ei cântau o doină-n cor.
    Juca viaţa-n ochii lor
    Şi vântul le juca prin plete.
    Miei albi fugeau către izvor
    Şi grauri suri zburau în cete.

    Cât de frumoasă te-ai gătit,
    Naturo, tu! Ca o virgină
    Cu umblet drag, cu chip iubit!
    Aş vrea să plâng de fericit,
    Că simt suflarea ta divină,
    Că pot să văd ce-ai plăsmuit!
    Mi-e inima de lacrimi plină,
    Că-n ea s-au îngropat mereu
    Ai mei, şi-o să mă-ngrop şi eu!
    O mare e, dar mare lină -
    Natură, în mormântul meu,
    E totul cald, că e lumină!

    RăspundeţiȘtergere
  57. Sunt foarte frumoase, si nu sunt critic.
    Dar din pacate mie nu-mi sunt de ajutor, caci eu sunt in clasa a 6-a si atunci cand mergi la olimpiade si ai numai 10, trebuie sa tragi tare!!!

    RăspundeţiȘtergere
  58. fain.a iesit o compunere super

    RăspundeţiȘtergere
  59. multumesc este foarte mult atat de frumoase expresi nu am mai vazut bravo

    RăspundeţiȘtergere
  60. miau fost de mare ajutor

















    RăspundeţiȘtergere
  61. Nu prea mai trebuie sa ma gandesc la expresii bune k le-am gasit aici!!! Mersi mult mi-au fost de mare ajutor!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  62. Răspunsuri
    1. Pana acum ziceai ca natura e virgina:-) :-) :-) :-)

      Ștergere
  63. expresiile sunt foarte frumoase ... pentru o compunere sunt chiar folositoare ... :D

    RăspundeţiȘtergere
  64. Foarte frumos !:D Bravoo si mi-au fost de folos:D

    RăspundeţiȘtergere
  65. buna! sunt bianca dragusanu shi sunt o c000rva!! shi ai niste expresii de nota1!!!!!!!mă-taaaaaaaaaaaaa

    RăspundeţiȘtergere
  66. Ce frumoase sunt! Si de folos si frumos

    RăspundeţiȘtergere
  67. Sunt asa frumoase , dar daca zic faza aia cu "virgina" in fata clasei , vor incepe toti sa rada , chiar daca nu inteleg motivul . In fine , sunt minunate , am folosit cateva si pentru o compunere. Merci frumos :** !

    RăspundeţiȘtergere
  68. o sa te fut toata noaptea

    RăspundeţiȘtergere
  69. urate expresii ce porcarii mari!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  70. Frumoase,ma ajuta la compuneri!

    RăspundeţiȘtergere
  71. SUPER TARI!! M-AU AJUTAT LA TESTUL LA ROMANA ;)

    RăspundeţiȘtergere
  72. Cele mai frumoase expresii de primavara

    RăspundeţiȘtergere
  73. sunt super de frumoase,m-au ajutat sa castig un concurs de compuneri

    RăspundeţiȘtergere
  74. olaeriu iuliana22 aprilie 2014, 09:55

    sunt foarte frumoase, imi vor ajuta la proiect

    RăspundeţiȘtergere

Spune-ți părerea despre compunerea pe care ai citit-o. Ți-au plăcut compunerile? Spune-ne! Nu ți-au plăcut? Spune-ne de ce. Așteptăm toate impresiile voastre despre textele publicate pe Compuneri pentru școală.