Caută o compunere în lista de compuneri.
Loading

Dialog cu titlul În vizită la muzeul de istorie

O compunere sub forma unui dialog, între doi copii aflaţi în excursie la Muzeul de Istorie.

În timpul vizitei la Muzeul de Istorie, aflaţi în faţa unui perete cu vitrine, în care sunt expuse mai multe arme, doi elevi discută:
- Ce sabie mare este expusă aici!
- Da, spuse Andrei. Îmi închipui că e şi foarte grea. Să vedem ce scrie pe cartonaşul explicativ de sub sabie.
- "Sabie din Moldova, secolul XV", citi cu voce tare Sebastian. Crezi că e sabia lui Ştefan cel Mare? întrebă copilul şi admiră cu respect minunăţia de sabie.
- Ar putea fi. Oricum, astfel trebuie să fi arătat şi sabia lui Ştefan. Dacă-mi aduc aminte bine, Ştefan cel Mare a trăit undeva între anii 1400 şi 1500. Se potriveşte cu secolul din descriere, completă Andrei. Îmi închipui că trebuie să fie grea!
- Cu siguranţă, aprobă Sebastian. Dar priveşte cât este de mare. Aproape cât mine! Crezi că ai putea să o ridici, îl întrebă pe Andrei.
- Nu cred că aş putea. Unde mai pui că era ţinută într-o mână. În acelaşi timp, luptătorii trebuiau să ţină cu o mână frâiele calului.
- Înseamnă că cei care luptau atunci erau foarte puternici, spuse Sebastian. Cred că astăzi oamenii nu mai sunt atât de puternici.
- Aşa e. Hai să mergem mai departe. Uite colo şi un scut, la fel de mare şi greu. Să vedem din ce perioadă e acesta.
- Haide, sunt şi eu curios, zise Sebastian.

22 de comentarii:

  1. vreu si eu o compunere cu cuvintele imprietenit,impreune,umbrele,plimbare,dumbrava.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca esti destept fati-o daca nu esti un bucciu sau un pampalau

      Ștergere
  2. uuuppps cu familia mea fericitaa:D:D:D:D::d:d:d:d:d:d

    RăspundeţiȘtergere
  3. da dar cu familia mea fericite?????

    RăspundeţiȘtergere
  4. super exact cum imi trebuie

    RăspundeţiȘtergere
  5. perfect bv chiar am avut nev am luat nota 10 pe compunerea asta

    RăspundeţiȘtergere
  6. eu spun ce naspa e comp asta si Anrei si Sebastian ma aporba :))

    RăspundeţiȘtergere
  7. e frumoasa sper ca voi lua FB pe ea

    RăspundeţiȘtergere
  8. Mersi mult pentru compunere

    RăspundeţiȘtergere
  9. naspa e de clasa intai!pe buneee?

    RăspundeţiȘtergere
  10. te rog imi faci mie o com punere cu titlu la un muzeu?

    RăspundeţiȘtergere

Spune-ți părerea despre compunerea pe care ai citit-o. Ți-au plăcut compunerile? Spune-ne! Nu ți-au plăcut? Spune-ne de ce. Așteptăm toate impresiile voastre despre textele publicate pe Compuneri pentru școală.