Caută o compunere în lista de compuneri.
Loading

Compunere - O întâmplare nefericită

Întâmplarea pe care am să v-o povestesc s-a întâmplat în urmă cu câţiva ani, într-o vară. Împreună cu părinţii, mă întorceam din vacanţa pe care am petrecut-o pe litoralul românesc. Când am ajuns în oraş am auzit mai mulţi oameni vorbind despre cum peste noapte albia râului s-a umflat, iar apa a inundat toate casele din jur. Pe strada pe care stau eu, situată în apropierea râului, totul arăta ca după potop: bălţi în toate părţile, noroi din belşug, crengi şi trunchiuri de copaci presărate peste tot, iar gunoiul adus de ape era împrăştiat în fiecare colţ. Pe stradă erau maşini ale pompierilor care se chinuiau să evacueze apa din curţi şi din case. Unii oameni, obosiţi de efortul de a-şi salva gospodăriile, încercau cu ultimele puteri să îndepărteze efectele nefaste ale apelor care s-au revărsat. Alţi oameni, cei care au suferit cel mai mult de pe urma inundaţiei, erau supăraţi şi plângeau fără să ştie în ce direccţie să o apuce. Atmosfera generală era dezolantă, plină de tristeţe şi pe alocuri de disperare.

După ce am examinat în amănunt împrejurimile, ne-am îndreptat spre curtea noastră. Aici era aceeaşi situaţie ca pe stradă. Apa s-a adunat în partea inferioară a curţii unde nivelul solului era mai coborât. Noroiul adus de apele râului era gros de câţiva centrimeti. Iarba şi aleea cimentată practic nu mai existau, se afla adânc îngropată în noroi. Uneltele şi multe alte obiecte din acareturile din curte stateau în dezordine aruncate de furia apelor peste tot. Uşa garajului, din care lipsea maşina, aceasta fiind mijlocul cu care am călătorit în vacanţă, era larg deschisă. În interiorul garajului apa era peste tot, iar noroiul se instalase şi acolo. Dezordinea din curte era fără seamăn, o aşa privelişte nu mai văzusem niciodată în curtea casei mele. Cu această imagine în minte ne-am îndreptat spre interiorul casei.

Treptele pe care am urcat, din gresie albă, erau în acele momente murdare, pline de iarbă şi noroi. Nimic nu aducea cu casa frumoasă în care stăteam. Dintr-o dată casa mea mi s-a părut o cocioabă urâtă şi sărăcăcioasă. Uşa casei era şi ea larg dechisă, iar în pragul casei se afla o creangă mare de copac, adusă de ape. Am îndepărtat-o cu greutate după care am păşit înăuntru. Aici atmosfera care mi s-a înfăţişat a fost de groază. Toate lucrurile frumos aranjate înainte de revărsarea furiei apelor stăteau unele peste altele, într-un haos de nedescris. Şi aici apele îşi făcuseră de cap, nu au avut milă faţă de niciun colţişor din casă. Mobila era îmbibată de apă şi stătea într-o baltă adâncă de cel puţin o jumătate de metru. Noroiul ajunsese la înălţimi incredibile, aproape de tavan. Hainele din casă erau una cu covorul, toate pline de mâzgă şi mocirlă. Cămara avea uşa ruptă, iar toate alimentele şedeau pe podea, unele este altele, pline de apă negricioasă şi murdară. Frigiderul era răsturnat cu uşa larg deschisă, singura rămasă intactă fiind o cutie cu lapte, în restul totul era spart şi răvăşit. În camera de zi peisajul sinistru era întregit de biblioteca plină cu cărţi răsturnată. Biblioteca de care tata era atât de mândru se afla sub apă. Cărţile frumos legate, cu litere aurite pe coperţi, pluteau în apa mizerabilă. Computerul care stătea înainte pe o măsuţă mică într-un colţ al camerei a fost dus de ape în partea opusă, iar pe el se aflau frunze şi iarbă îmbibate în noroiul care intrase peste tot.

La vederea acestui peisaj apocaliptic mama a început să plângă. Cu greu tata a reuşit să o calmeze şi să o îmbărbăteze. În acel moment nu era nimic de făcut. Tata i-a contactat pe unchii mei şi i-a rugat să ne găzduiască câteva nopţi până ce lucrurile vor fi aduse la normal. Toate operaţiunile de curăţenie au durat mai mult decât a preconizat tata la început. Abia peste 2 săptămâni am reuşit să ne mutăm înapoi în casa noastră. Şi astăzi după ani de zile, câteodată când intru pe uşa curţii casei mele, am impresia că revăd acele imagini îngrozitoare. Sper să nu mai am şanse să revăd vreodată un astfel de peisaj înspăimântător.

Nivelul compunerii: clasa a VI-a, clasa a VII-a, clasa a VIII-a.

17 comentarii:

  1. merci m-ati salvat aveam o compunere de 2 pg pt maine ramaneam fara idei =)))))))

    RăspundeţiȘtergere
  2. Mai ajutat cu o idee despre cu sa fac o compunere

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite o ideie candestete la cv frumos si placut si lasa sa curga sentimentele intr-o cumpunere trb sa pui dragoste... sper ca ti-am fost de folos ... ! daca mai ai nev de ajutor dai add trefla_darck

      Ștergere
  3. Imi pare rau... dar natura nu iarta dar cand ai scris asta ai pus dragoste si tristete si ai lasat sa curga sentimentele BRAVOO ! ! !

    RăspundeţiȘtergere
  4. Bravoooo iubesc compunerea asta...sper ca ma va ajuta pe maine la romana!:D

    RăspundeţiȘtergere
  5. Si nota ta blegule este de 1. Taci drq si vezi-ti de treaba,baiatul a facut o compunere de nota 10, dar tu esti un bou

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am luat 4 din cauza lui
      si a facut o compunere de c***t

      Ștergere
  6. sa sugi p**a ca am luat 4 .
    cu compunerile voastre de c***t

    RăspundeţiȘtergere
  7. smechera compunere am luat 10:2= 5
    profa de romana e foarte sofisticata

    RăspundeţiȘtergere
  8. Răspunsuri
    1. este o compunere frumoasa felicitai bravo!!!!

      Ștergere

Spune-ți părerea despre compunerea pe care ai citit-o. Ți-au plăcut compunerile? Spune-ne! Nu ți-au plăcut? Spune-ne de ce. Așteptăm toate impresiile voastre despre textele publicate pe Compuneri pentru școală.