Caută o compunere în lista de compuneri.
Loading

Compunere cu titlul Cartea prietenul meu - personificare

Cel mai bun prieten al meu este cartea. De când am descoperit-o, cartea s-a dovedit a fi un prieten credincios, răbdător, care are întotdeauna timp pentru mine. Asemenea unui profesor, cartea a avut grijă să mă înveţe, să mă poveţuiască, să se ocupe de educaţia mea.

Nu trece o zi să nu mă întâlnesc cu acest prieten fidel, să nu petrecem împreună câteva ore. Înainte să vin acasă de la şcoală, cartea mă aşteaptă cuminte pe raftul din bibliotecă, nerăbdătoare să mă întâlnească şi să-mi transmită noi informaţii. Când mă întorc acasă, simt o chemare dinspre bibliotecă. Parcă aud cum mă strigă să o deschid şi să începem să ne petrecem timpul liber împreună. Dacă mai multe zile la rând nu am timp să citesc câteva pagini devin trist, iar tristeţea este alungată doar de o nouă reîntâlnire cu cartea.

Cu fiecare rând pe care îl citesc, cartea devine tot mai importantă pentru mine ca elev, influenţa sa asupra mea a fost observată atât de familie, cât şi de profesorii mei. Acum, vorbesc şi scriu mai corect, am un vocabular mai bogat, pot cu o mai mare uşurinţă să aştern pe hârtie şi să transmit prin viu grai gândurile pe care le am. Prietenii mei sunt uimiţi de bogaţia de informaţii pe care am acumulat-o într-un timp scurt, precum şi de modul în care am reuşit să-mi argumentez spusele.

Cartea fiind un prieten desăvârşit, am grijă să o tratez cu mult respect: nu-i îndoi paginile, nu scriu cu pixul pe paginile sale, am grijă să nu se murdărească. I-am cumpărat şi un semn de carte frumos, cu ajutorul căruia nu uit niciodată unde am rămas cu cititul.

Sunt mândru să am în carte un prieten atât de bun şi mă bucur că ne-am cunoscut. Le recomand şi celorlalţi elevi să descopere prietenia cărţii şi să păstreze o relaţie îndelungată cu ea.

Nivelul compunerii: clasa a III-a, clasa a IV-a

91 de comentarii:

  1. Aceasta compunere este foarte frumoasa si daca copiii o vor citi cred ca se vor inspira si pentru compuneri sau alt ceva dar si se vor indrepta mai mult spre carte. Copiii din zilele noastre nu prea au ca prieten o carte nici nu prea citesc ziua si cred ca cine va citi compunerea asta poate poate umpic se va schimba . Eu acum ma bucur ca am citito si mia dat alt spirit in mine de a citi o carte . Mai fa asa compuneri pentru ca sunt minunate si chiar educative plus ca mai dezvolta cititul altora.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. MULTUMESC!!!!ESTE FOARTE FRUMOASA....

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Această compunere este de clasa
      VII,nu de clasele III-IV!!!

      Ștergere
    4. se putea si mai bine..:))

      Ștergere
    5. imi pare rau pt ca am luat 9 sincer, o comp ca asta merita 11

      Ștergere
    6. Lya , daca te-ai schimbat , poti macar sa scrii putzin mai corect , nu zic din rautate asta , dar "mia" legat....

      Ștergere
  2. BV...fffff frumoasa ;)

    RăspundeţiȘtergere
  3. foarte original,magnific..............nu am cuvinte super..

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte frumoasa compunerea..cred ca o sa incep si eu sa citesc..:))

      Ștergere
    2. Esti un mare fraier nai luat10?
      Eu am luat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Ștergere
  4. eu o să mă sinucid în această seară

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sinucidere ????? prostiii !!!!! ......

      Ștergere
    2. ce tantalau!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Ștergere
    3. Ai dat-o rău în bară!!!! Nu cred că ţi-e bun capul

      Ștergere
  5. apropo de sinucidere! a fost doar un vis!

    RăspundeţiȘtergere
  6. cea-a mai misto e chiar misto bis bis mama o sa mai vreau sa ascult o asemenea poveste autorul zici ca este Mahai Eminescu

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai care zic de sinucidere nu au nimic in creier

      Ștergere
    2. Draguta si e misto dati-m like pe facebook ma cheama Ioana vorbesc serios pwp a da si am luat 10 pe compunere merci !!:)

      Ștergere
    3. Draguta si e misto dati-m like pe facebook ma cheama Ioana vorbesc serios pwp a da si am luat 10 pe compunere merci !!:)

      Ștergere
  7. E foarte frumoasa si e diferita de celelalte de pan aqm :**

    RăspundeţiȘtergere
  8. e frumoasa ,bine ar fii ca toti cei care o citesc sa si invete ceva din ea , felicitari autorului

    RăspundeţiȘtergere
  9. Răspunsuri
    1. tu ce vrei sa zici prin ''fraierilor''?

      Ștergere
    2. tu esti fraier ca nu stii sa scrii corect !!!!!!!!!!!!!!!!

      Ștergere
    3. Fraier este cel care zice!!!!:*)

      Ștergere
  10. Cea mai tare compunere pe care am citito!!!!!!!
    SSSSSSSSUUUUUUPPPPPPPEEEEERRRRRRR!!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  11. fffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffoooooooooooooooooooooooooooaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee tare bravo

    RăspundeţiȘtergere
  12. Bradul


    Intr-o zi de vara am mers in padure cu familia .Dupa ce am instalat cortul m-am dus sa caut lemne pentru foc. Pe drum o batranica ciudata mi-a aratat cel mai mare brad si cel mai uscat. El avea ≈ 55 km. Cand am vrut sa-I multumesc batranelei a dispatut intr-o ceata deasa de o puteai taie cu cutitul.
    Am vazut ursul venind spre mine. M-am panicat atat de tare incat m-am urcat in copac ursul a venit dupa mine.El a alunecat pe la jumatatea drumului . Eu de frica nu m-am putut uita in jos si am mai mers un sfert de drum . Am oboist atat de tare incat am uitat de urs . Am facut o pauza .Dumpa aceea mi-am amintit de urs . am mai mers si am ajuns in parf ,in raiul brazilor.Ei sa-u mirat ca un om a venit mers acolo si mi-au aratat pe cei mai intelepti brazi .deodata m-am trezit langa bradutul de Craciun si mi-am dat seama ca totul a fost doar un vis

    RăspundeţiȘtergere
  13. sper s-o cititi si voi pentru ca te invata despre cum sa fii intelept

    RăspundeţiȘtergere
  14. Am luat 10 pentru aceasta compunere. Mi-a placut foarte mult.

    RăspundeţiȘtergere
  15. Foarte frumoasa compunerea... tine' o tot asa ;)

    RăspundeţiȘtergere
  16. Foarte frumoasa compunerea am citito de 20 de ori si inca mai vreau si esti foarte excelent/excelenta si tineo tot asa

    RăspundeţiȘtergere
  17. Misto compunerea dar eu chiar citesc mult!

    RăspundeţiȘtergere
  18. frm compunerea am luat 10 mersiiiiii muullllttttttt

    RăspundeţiȘtergere
  19. este foarte foarte frumosa si sper ca o so citiasca multii copiii

    RăspundeţiȘtergere
  20. mia placut foarte mult,,,,,,mia atins si inima1010101010101010101010

    RăspundeţiȘtergere
  21. este o compunere foarte frumoasa. cu multe caracteristici.eu i-asi da nota celui care a facut acesta compunere 10*

    RăspundeţiȘtergere
  22. Felicitari si ma bucur ca am avut posibilitatea de a gasi-o

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este o compunere care transmite idei,emotii(rar)si imagini artistice(personificari,epitete...)
      Bravo celui care a scris-o!Bravo românia!!!

      Ștergere
  23. a fost foarte smechera compunerea

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. SUPER!!! PENTRU MINE E FOARTE MARE DE AJUTOR!!!!!!!!!

      Ștergere
    2. SUPER!!! PENTRU MINE E FOARTE MARE DE AJUTOR!!!!!!!!!

      Ștergere
    3. SUPER!!! PENTRU MINE E FOARTE MARE DE AJUTOR!!!!!!!!!

      Ștergere
  24. Foarte frumasa ai talent! Scrieti si numele trebuie sa stie lumea de tine!

    RăspundeţiȘtergere
  25. chiar foarte,foarte frumos,bravo

    RăspundeţiȘtergere
  26. chiar foarte,foarte frumos,bravo

    RăspundeţiȘtergere
  27. ce a zis el e adevarat toti sa citeasca cartea ca este foarte frumoasa si ne ajuta la invatamant

    RăspundeţiȘtergere
  28. mai proasta compunere nu am auzit in viata mea

    RăspundeţiȘtergere
  29. Frumos si inspirat daca a fost facuta de un copil atunci il felicit! :)

    RăspundeţiȘtergere
  30. foarte frumos o sa folosec la tema la romana sper ca sa am o nota mare!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  31. dar ca e prea mult de scris
    :)
    :(

    RăspundeţiȘtergere
  32. super dar sa vad ce nota voi lua

    RăspundeţiȘtergere
  33. Sa traiti daca aveti o bormasina puneti-o pe mercador.RO o sa intru sa o iau de acolo

    RăspundeţiȘtergere
  34. Foarte frumos am luat 10 super multumesk celuia care a scris aceasta compunere frumoasa.

    RăspundeţiȘtergere
  35. vreau sa imi bag pula in toata lumea si sa imi suga pula pana la cotor . sa va fut pe toti

    RăspundeţiȘtergere
  36. Cele mai frumoase compuneri!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  37. pfff :)) , luati compuneri de pe net in loc sa le faceti voi cand o sa ajungeti la liceu nu o sa stiti sa faceti o propozitie.

    RăspundeţiȘtergere
  38. chiar tare compunerea am luat 9 pt ea

    RăspundeţiȘtergere

Spune-ți părerea despre compunerea pe care ai citit-o. Ți-au plăcut compunerile? Spune-ne! Nu ți-au plăcut? Spune-ne de ce. Așteptăm toate impresiile voastre despre textele publicate pe Compuneri pentru școală.